Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
можно с вами?
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
http://turizm.lib.ru/r/rybkin_s_a/voda.shtml
Не погана стаття, цікава ідея розміщення капітана зпереду. Думаю все ж таки більше плюсів якщо капітан сидить в кінці байди, але інколи може і є сенс змінити розташування екіпажу.
Не погана стаття, цікава ідея розміщення капітана зпереду. Думаю все ж таки більше плюсів якщо капітан сидить в кінці байди, але інколи може і є сенс змінити розташування екіпажу.
Лучше заслужить почет и не иметь его, нежели иметь его, не заслужив.
- Кира
- Активний користувач
- Повідомлень: 563
- З нами з: 19 травня 2008, 19:55
- Звідки: Твердыня проклятого владыки.
- Контактна інформація:
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
НедостаткиРусич писав:http://turizm.lib.ru/r/rybkin_s_a/voda.shtml
Не погана стаття, цікава ідея розміщення капітана зпереду. Думаю все ж таки більше плюсів якщо капітан сидить в кінці байди, але інколи може і є сенс змінити розташування екіпажу.
1)капитан первым получает вал в лицо и он более мокрый
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!
- PT
- Інформаційний наркоман
- Повідомлень: 7628
- З нами з: 23 лютого 2007, 20:08
- Звідки: Київ
- Контактна інформація:
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Все дуже специфічно. Наприклад я слабо уявляю як можна йти пороги з кермом. До першого нальоту на камінь?Русич писав:http://turizm.lib.ru/r/rybkin_s_a/voda.shtml
Не погана стаття, цікава ідея розміщення капітана зпереду. Думаю все ж таки більше плюсів якщо капітан сидить в кінці байди, але інколи може і є сенс змінити розташування екіпажу.
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Такое может сработать только когда весь экипаж имеет не малый опыты водном туризме, и не раз плавал таким составом. Садит мало опытного человека назад слишком рискованно, в критической ситуации он может растеряться, и не правильно выполнить команду. К тому же всегда быстрее самому что либо сделать, чем кричать и пытаться объяснить. На этом можно потерять пару секунд, что тоже очень плохо в критических ситуациях.Русич писав: Не погана стаття, цікава ідея розміщення капітана зпереду. Думаю все ж таки більше плюсів якщо капітан сидить в кінці байди, але інколи може і є сенс змінити розташування екіпажу.
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Я зараз серйозно роздупляюсь в водній теорії, десь протягом тижня викладу всю теоретичну літературу, яку вважаю обов"язковою для ознайомлення як капітанам так і матросам.
Можливо напишу (за співавторства чи рецензії Петра) мануал для починаючих водніків, щоб менше повторюватись при інструктажі новачків Гряди.
По факту з того що прочитав і з досвіду який маю - руль є злом всюди, більш-менш прийнятний він лише на рівній воді. В першу чергу тому, що він розлінює кормового гребця та не розвиває в ньому достатнього відчуття байдарки, що дуже критично для швидких маневрів. Якщо коротко - всі маневри, які виконуються з рульом, при правильному керуванні виконуються і без руля, разом з тим ряд маневрів, які виконуються без руля, з рулем виконати не вдасться. Про шкоду руля в порогах, шиверах та на швидкій струї писати не буду, і без того дофіга написано. Плюс руль подовжує і без того довгу байдарку, що в ряді випадків не додає їй маневреності, як мав би, а навпаки позбавляє. Щє один простий аргумент - в основі техніки греблі на байді лежить каякерська техніка, каякерам же чомусь в голову не приходить ставити на каяки рулі - тому що все що треба можна зробити веслом.
З приводу посадки капітана зпереду - всі "переваги" такої посадки наведені в статті імхо уявні, оскільки якщо матрос таке дерево, шо боїться валів, не вміє тримати темп і читати воду, то багато він не нарулює які команди йому не віддавай. Якщо матрос не може прочитати перешкоду, то він точно не зможе правильно зайти/пройти її на основі команд "лівим/правим/табань лівим". Якщо ж матрос хоч якось відбиває дупля, то всі ті переваги не мають сенсу і значно простіше змусити матроса кричати про каміння і завали, ніж кричати матросу як їх проходити.
Тобто ідеї конають максимум для рівної води або простих перешкод і то лише до того часу, поки матрос роздуплиться в основах динаміки водного потоку та навчиться відчувати байду, далі від нього буде більше користі попереду.
Можливо напишу (за співавторства чи рецензії Петра) мануал для починаючих водніків, щоб менше повторюватись при інструктажі новачків Гряди.
По факту з того що прочитав і з досвіду який маю - руль є злом всюди, більш-менш прийнятний він лише на рівній воді. В першу чергу тому, що він розлінює кормового гребця та не розвиває в ньому достатнього відчуття байдарки, що дуже критично для швидких маневрів. Якщо коротко - всі маневри, які виконуються з рульом, при правильному керуванні виконуються і без руля, разом з тим ряд маневрів, які виконуються без руля, з рулем виконати не вдасться. Про шкоду руля в порогах, шиверах та на швидкій струї писати не буду, і без того дофіга написано. Плюс руль подовжує і без того довгу байдарку, що в ряді випадків не додає їй маневреності, як мав би, а навпаки позбавляє. Щє один простий аргумент - в основі техніки греблі на байді лежить каякерська техніка, каякерам же чомусь в голову не приходить ставити на каяки рулі - тому що все що треба можна зробити веслом.
З приводу посадки капітана зпереду - всі "переваги" такої посадки наведені в статті імхо уявні, оскільки якщо матрос таке дерево, шо боїться валів, не вміє тримати темп і читати воду, то багато він не нарулює які команди йому не віддавай. Якщо матрос не може прочитати перешкоду, то він точно не зможе правильно зайти/пройти її на основі команд "лівим/правим/табань лівим". Якщо ж матрос хоч якось відбиває дупля, то всі ті переваги не мають сенсу і значно простіше змусити матроса кричати про каміння і завали, ніж кричати матросу як їх проходити.
Тобто ідеї конають максимум для рівної води або простих перешкод і то лише до того часу, поки матрос роздуплиться в основах динаміки водного потоку та навчиться відчувати байду, далі від нього буде більше користі попереду.
- Кира
- Активний користувач
- Повідомлень: 563
- З нами з: 19 травня 2008, 19:55
- Звідки: Твердыня проклятого владыки.
- Контактна інформація:
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Що до руля, то частково погоджуюсь з Майдарксом, що руль розслабляє капітана і дає меньше досвіду. Та всеж, коли досвід є, то руль полегшує життя. Я плавав десь на шісти видах плав засобах, і хоча не скажу що я знаю всі грібки (на тих же каяках їх доволі багато), та керувати веслом вмію і не погано. Але коли є руль, то це позбавляє купи проблем. Тоді можна просто гребти і насолоджуватися краєвидами, а не весь час чи більше загрібати в один бік, підкеровувати чи табанити. Тим паче якщо це широка річка чи водосховище.
На порогах руль звісно не потрібен.
Порівнювати каяк з байдаркою мабуть не доречно. Теж саме що порівнювати скейт з мотоциклом. Каяк значно більш маньоврініший, бо призначення у нього інше від байдарки. Тому якщо одним руль завада, то іншим навіть дуже доречний.
Що до того, аби саджати капітана спереду, то я мабуть всеж проти. Хіба що капітан і матрос (що сидить позаду) хочаб більш менш одного рівня. Наприклад я з Сашою Мелешко сплавлялися на надувній байдарці по Черемошу (трошки світлих годин, потім сутінки і майже темрява), Саша сидів позаду і рулив, я сидів по переду і казав де каміння, каряги і куди краще повертати. Я сидячі попереду реально краще бачив куди плисти і міг краще вибрати маршрут, а Саша при цьому міг якісно провести байдарку. Ми чудово пройшли маршрут і думаю ми добре справилися як команда. Та я делеко не кожному довірив би керувати байдаркою, навіть під моїм керіництвом, тим паче людині котра значно поступається мені досвідом, тим паче в плавнях чи на порогах.
На порогах руль звісно не потрібен.
Порівнювати каяк з байдаркою мабуть не доречно. Теж саме що порівнювати скейт з мотоциклом. Каяк значно більш маньоврініший, бо призначення у нього інше від байдарки. Тому якщо одним руль завада, то іншим навіть дуже доречний.
Що до того, аби саджати капітана спереду, то я мабуть всеж проти. Хіба що капітан і матрос (що сидить позаду) хочаб більш менш одного рівня. Наприклад я з Сашою Мелешко сплавлялися на надувній байдарці по Черемошу (трошки світлих годин, потім сутінки і майже темрява), Саша сидів позаду і рулив, я сидів по переду і казав де каміння, каряги і куди краще повертати. Я сидячі попереду реально краще бачив куди плисти і міг краще вибрати маршрут, а Саша при цьому міг якісно провести байдарку. Ми чудово пройшли маршрут і думаю ми добре справилися як команда. Та я делеко не кожному довірив би керувати байдаркою, навіть під моїм керіництвом, тим паче людині котра значно поступається мені досвідом, тим паче в плавнях чи на порогах.
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!
- Кира
- Активний користувач
- Повідомлень: 563
- З нами з: 19 травня 2008, 19:55
- Звідки: Твердыня проклятого владыки.
- Контактна інформація:
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Може варто останні пости в окрему темку перенести?
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Порівняння з каяком стосувалось того, що весь набір маневрів, які можна виконувати з рулем, можна виконати і без нього.
З приводу відмінності каяка від байдарки - мотоцикл і скейт це явно некоректна аналогія. Як мінімум тому, що байдарка - це теж каяк (навіть совкові визначення відрізняють одне від іншого тупо по кількості гребців, а не по конструктивним особливостям). Каяки бувають по довжині і маневреності цілком співставимими з двомісними каркасними байдами, не треба поняття "каяк" зводити до коротких слаломного чи сплавного. Тому підхід "нєфіг порівнювати байдарку з каяком" через що забивається болт на техніку роботи корпусом, техніку притягувань, зачепів, опори на весло і тд є чисто совковим та обмежує байдарочників у виборі технічних прийомів.
Якщо вже і наводити аналогії - то це порівнювати мтб з прогулянковим велом-тандемом.
З приводу відмінності каяка від байдарки - мотоцикл і скейт це явно некоректна аналогія. Як мінімум тому, що байдарка - це теж каяк (навіть совкові визначення відрізняють одне від іншого тупо по кількості гребців, а не по конструктивним особливостям). Каяки бувають по довжині і маневреності цілком співставимими з двомісними каркасними байдами, не треба поняття "каяк" зводити до коротких слаломного чи сплавного. Тому підхід "нєфіг порівнювати байдарку з каяком" через що забивається болт на техніку роботи корпусом, техніку притягувань, зачепів, опори на весло і тд є чисто совковим та обмежує байдарочників у виборі технічних прийомів.
Якщо вже і наводити аналогії - то це порівнювати мтб з прогулянковим велом-тандемом.
- Кира
- Активний користувач
- Повідомлень: 563
- З нами з: 19 травня 2008, 19:55
- Звідки: Твердыня проклятого владыки.
- Контактна інформація:
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Та взагалі є купа різних видів каяків, байдарок і різних лодочок. Суть не втому. І взагалі я згоден що треба вміти плавати без руля. Та якщо ти вже вміеш гребсти та керувати, то можна плавати з рулем, бо так банально простіше. Я став на захист зручності руля і не треба на мене косо дивитися
п.с. звісно не коректно поняття каяк обмежувати лише слаломною, одномістною лодочкою, та принаймі в наших краях, на практиці воно так і є.
п.с. звісно не коректно поняття каяк обмежувати лише слаломною, одномістною лодочкою, та принаймі в наших краях, на практиці воно так і є.
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!
- PT
- Інформаційний наркоман
- Повідомлень: 7628
- З нами з: 23 лютого 2007, 20:08
- Звідки: Київ
- Контактна інформація:
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Мануал писати не буду, але прорецензую з радістю
Щодо руля то на водосховищах,плавнях і озерах без нього ніяк. Ну не повірю я, що без руля байдень можна вписати в ланцюжок крутих поворотів не втрачаючи при цьому швидкості.
А щодо техніки керування - то тут імхо треба людей вчити на Щуці. Чимось схожа на каяк =)
Щодо руля то на водосховищах,плавнях і озерах без нього ніяк. Ну не повірю я, що без руля байдень можна вписати в ланцюжок крутих поворотів не втрачаючи при цьому швидкості.
А щодо техніки керування - то тут імхо треба людей вчити на Щуці. Чимось схожа на каяк =)
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Як я вже казав - руль для ледарів На ворсклі як і всюди у мене руля не було. Так, складніше на швидкій течії по вузькому руслу, але не так вже й напряжно. На озерах і водосховищах не шарю нафіг він потрібен, тільки щоб спростити собі плавання.
Щодо капітана попереду байдарки, то треба себе клонувати і вже стане однаково куди сідати.
Вибачаюсь що розпочав обговорення у цій темі, треба створити окрему тему для водної теорії.
Щодо капітана попереду байдарки, то треба себе клонувати і вже стане однаково куди сідати.
Вибачаюсь що розпочав обговорення у цій темі, треба створити окрему тему для водної теорії.
Лучше заслужить почет и не иметь его, нежели иметь его, не заслужив.
- Кира
- Активний користувач
- Повідомлень: 563
- З нами з: 19 травня 2008, 19:55
- Звідки: Твердыня проклятого владыки.
- Контактна інформація:
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
А цього мало?Русич писав:На озерах і водосховищах не шарю нафіг він потрібен, тільки щоб спростити собі плавання.
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Ем... А так типу руль не гасить швидкість байдарки? =) Руль - це маленька половинка весла, яка табанить по одному з бортів під дуже малим кутом і при цьому максимально наближена до корми. Якщо табанити звичайним веслом грамотно, а не під прямим чи близьким до нього кутом, при цьому відводити весло поближче до корми, то ефект буде практично той же що від руля, як і втрата швидкості.PT писав: Щодо руля то на водосховищах,плавнях і озерах без нього ніяк. Ну не повірю я, що без руля байдень можна вписати в ланцюжок крутих поворотів не втрачаючи при цьому швидкості.
Єдина умовна перевага - комбінування повороту руля з дуговими гребками кормового гребця, але як раз такий прийом дає поворот за дуже широким радіусом.
На водному виїзді турклубу влаштуємо аналог слалому на рівній воді з рулями і без.
ПС: На водосховищах і озерах ланцюжки крутих поворотів? З вітрилом - да, руль корисний через зайнятість рук, а на веслах же - знову ж спосіб спростити собі життя за рахунок покладання болта на техніку. Ну і останнє - руль інколи корисний адміралу матрасних сплавів, тому що дозволяє втичити на джпс/карти/пити пивко/іншим чином займати руки/спати/знущатись з матроса, не ставлячи при цьому під загрозу курс байдарки.
Просто визнай той факт, що через похерку кріплень тобі недоступна така халява =)Русич писав:Як я вже казав - руль для ледарів На ворсклі як і всюди у мене руля не було.
Прошу перенести це обговорення в якусь окрему тему типу "теорія водного туризму". І взагалі нелогічною виглядає наявність на форумі розділу "вело" при відсутності розділу "водичка" =)
- Кира
- Активний користувач
- Повідомлень: 563
- З нами з: 19 травня 2008, 19:55
- Звідки: Твердыня проклятого владыки.
- Контактна інформація:
Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.
Крім того що рулем просто легше і комфортніше керувати, то в цей момент ти можеш постійно гребсти. А з різними підтабанюваннями та підрулеваням веслом, втрачаєш не лише трошки сил та уваги, а ще і час, бо в цю мить ти не гребеш а підправляєш напрям.
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!