Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

Водні походи минулих років
Повідомлення
Автор
Аватар користувача
ket /
Користувач
Повідомлень: 18
З нами з: 03 листопада 2011, 21:11

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#16 Повідомлення ket / » 08 листопада 2011, 19:08

можно с вами?

Аватар користувача
Русич
Кіборг
Повідомлень: 1002
З нами з: 03 квітня 2011, 16:45
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#17 Повідомлення Русич » 10 листопада 2011, 17:17

http://turizm.lib.ru/r/rybkin_s_a/voda.shtml

Не погана стаття, цікава ідея розміщення капітана зпереду. Думаю все ж таки більше плюсів якщо капітан сидить в кінці байди, але інколи може і є сенс змінити розташування екіпажу.
Лучше заслужить почет и не иметь его, нежели иметь его, не заслужив.

Аватар користувача
Кира
Активний користувач
Повідомлень: 563
З нами з: 19 травня 2008, 19:55
Звідки: Твердыня проклятого владыки.
Контактна інформація:

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#18 Повідомлення Кира » 10 листопада 2011, 17:22

Русич писав:http://turizm.lib.ru/r/rybkin_s_a/voda.shtml

Не погана стаття, цікава ідея розміщення капітана зпереду. Думаю все ж таки більше плюсів якщо капітан сидить в кінці байди, але інколи може і є сенс змінити розташування екіпажу.
Недостатки
1)капитан первым получает вал в лицо и он более мокрый :evil: :twisted:
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!

Аватар користувача
PT
Інформаційний наркоман
Повідомлень: 7628
З нами з: 23 лютого 2007, 20:08
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#19 Повідомлення PT » 10 листопада 2011, 17:27

Русич писав:http://turizm.lib.ru/r/rybkin_s_a/voda.shtml

Не погана стаття, цікава ідея розміщення капітана зпереду. Думаю все ж таки більше плюсів якщо капітан сидить в кінці байди, але інколи може і є сенс змінити розташування екіпажу.
Все дуже специфічно. Наприклад я слабо уявляю як можна йти пороги з кермом. До першого нальоту на камінь?

Аватар користувача
Sanja
Свій в доску
Повідомлень: 1012
З нами з: 20 серпня 2008, 18:37
Звідки: Kiev

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#20 Повідомлення Sanja » 10 листопада 2011, 17:31

Русич писав: Не погана стаття, цікава ідея розміщення капітана зпереду. Думаю все ж таки більше плюсів якщо капітан сидить в кінці байди, але інколи може і є сенс змінити розташування екіпажу.
Такое может сработать только когда весь экипаж имеет не малый опыты водном туризме, и не раз плавал таким составом. Садит мало опытного человека назад слишком рискованно, в критической ситуации он может растеряться, и не правильно выполнить команду. К тому же всегда быстрее самому что либо сделать, чем кричать и пытаться объяснить. На этом можно потерять пару секунд, что тоже очень плохо в критических ситуациях.

Аватар користувача
Maidrax
Брат Матроса
Повідомлень: 2557
З нами з: 25 вересня 2010, 15:08

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#21 Повідомлення Maidrax » 10 листопада 2011, 20:32

Я зараз серйозно роздупляюсь в водній теорії, десь протягом тижня викладу всю теоретичну літературу, яку вважаю обов"язковою для ознайомлення як капітанам так і матросам.

Можливо напишу (за співавторства чи рецензії Петра) мануал для починаючих водніків, щоб менше повторюватись при інструктажі новачків Гряди.

По факту з того що прочитав і з досвіду який маю - руль є злом всюди, більш-менш прийнятний він лише на рівній воді. В першу чергу тому, що він розлінює кормового гребця та не розвиває в ньому достатнього відчуття байдарки, що дуже критично для швидких маневрів. Якщо коротко - всі маневри, які виконуються з рульом, при правильному керуванні виконуються і без руля, разом з тим ряд маневрів, які виконуються без руля, з рулем виконати не вдасться. Про шкоду руля в порогах, шиверах та на швидкій струї писати не буду, і без того дофіга написано. Плюс руль подовжує і без того довгу байдарку, що в ряді випадків не додає їй маневреності, як мав би, а навпаки позбавляє. Щє один простий аргумент - в основі техніки греблі на байді лежить каякерська техніка, каякерам же чомусь в голову не приходить ставити на каяки рулі - тому що все що треба можна зробити веслом.

З приводу посадки капітана зпереду - всі "переваги" такої посадки наведені в статті імхо уявні, оскільки якщо матрос таке дерево, шо боїться валів, не вміє тримати темп і читати воду, то багато він не нарулює які команди йому не віддавай. Якщо матрос не може прочитати перешкоду, то він точно не зможе правильно зайти/пройти її на основі команд "лівим/правим/табань лівим". Якщо ж матрос хоч якось відбиває дупля, то всі ті переваги не мають сенсу і значно простіше змусити матроса кричати про каміння і завали, ніж кричати матросу як їх проходити.

Тобто ідеї конають максимум для рівної води або простих перешкод і то лише до того часу, поки матрос роздуплиться в основах динаміки водного потоку та навчиться відчувати байду, далі від нього буде більше користі попереду.

Аватар користувача
Кира
Активний користувач
Повідомлень: 563
З нами з: 19 травня 2008, 19:55
Звідки: Твердыня проклятого владыки.
Контактна інформація:

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#22 Повідомлення Кира » 10 листопада 2011, 21:53

Що до руля, то частково погоджуюсь з Майдарксом, що руль розслабляє капітана і дає меньше досвіду. Та всеж, коли досвід є, то руль полегшує життя. Я плавав десь на шісти видах плав засобах, і хоча не скажу що я знаю всі грібки (на тих же каяках їх доволі багато), та керувати веслом вмію і не погано. Але коли є руль, то це позбавляє купи проблем. Тоді можна просто гребти і насолоджуватися краєвидами, а не весь час чи більше загрібати в один бік, підкеровувати чи табанити. Тим паче якщо це широка річка чи водосховище.
На порогах руль звісно не потрібен.

Порівнювати каяк з байдаркою мабуть не доречно. Теж саме що порівнювати скейт з мотоциклом. Каяк значно більш маньоврініший, бо призначення у нього інше від байдарки. Тому якщо одним руль завада, то іншим навіть дуже доречний.

Що до того, аби саджати капітана спереду, то я мабуть всеж проти. Хіба що капітан і матрос (що сидить позаду) хочаб більш менш одного рівня. Наприклад я з Сашою Мелешко сплавлялися на надувній байдарці по Черемошу (трошки світлих годин, потім сутінки і майже темрява), Саша сидів позаду і рулив, я сидів по переду і казав де каміння, каряги і куди краще повертати. Я сидячі попереду реально краще бачив куди плисти і міг краще вибрати маршрут, а Саша при цьому міг якісно провести байдарку. Ми чудово пройшли маршрут і думаю ми добре справилися як команда. Та я делеко не кожному довірив би керувати байдаркою, навіть під моїм керіництвом, тим паче людині котра значно поступається мені досвідом, тим паче в плавнях чи на порогах.
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!

Аватар користувача
Кира
Активний користувач
Повідомлень: 563
З нами з: 19 травня 2008, 19:55
Звідки: Твердыня проклятого владыки.
Контактна інформація:

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#23 Повідомлення Кира » 10 листопада 2011, 22:00

Може варто останні пости в окрему темку перенести?
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!

Аватар користувача
Maidrax
Брат Матроса
Повідомлень: 2557
З нами з: 25 вересня 2010, 15:08

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#24 Повідомлення Maidrax » 10 листопада 2011, 22:32

Порівняння з каяком стосувалось того, що весь набір маневрів, які можна виконувати з рулем, можна виконати і без нього.

З приводу відмінності каяка від байдарки - мотоцикл і скейт це явно некоректна аналогія. Як мінімум тому, що байдарка - це теж каяк (навіть совкові визначення відрізняють одне від іншого тупо по кількості гребців, а не по конструктивним особливостям). Каяки бувають по довжині і маневреності цілком співставимими з двомісними каркасними байдами, не треба поняття "каяк" зводити до коротких слаломного чи сплавного. Тому підхід "нєфіг порівнювати байдарку з каяком" через що забивається болт на техніку роботи корпусом, техніку притягувань, зачепів, опори на весло і тд є чисто совковим та обмежує байдарочників у виборі технічних прийомів.

Якщо вже і наводити аналогії - то це порівнювати мтб з прогулянковим велом-тандемом.

Аватар користувача
Кира
Активний користувач
Повідомлень: 563
З нами з: 19 травня 2008, 19:55
Звідки: Твердыня проклятого владыки.
Контактна інформація:

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#25 Повідомлення Кира » 10 листопада 2011, 22:44

Та взагалі є купа різних видів каяків, байдарок і різних лодочок. Суть не втому. І взагалі я згоден що треба вміти плавати без руля. Та якщо ти вже вміеш гребсти та керувати, то можна плавати з рулем, бо так банально простіше. Я став на захист зручності руля і не треба на мене косо дивитися :)

п.с. звісно не коректно поняття каяк обмежувати лише слаломною, одномістною лодочкою, та принаймі в наших краях, на практиці воно так і є.
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!

Аватар користувача
PT
Інформаційний наркоман
Повідомлень: 7628
З нами з: 23 лютого 2007, 20:08
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#26 Повідомлення PT » 10 листопада 2011, 23:32

Мануал писати не буду, але прорецензую з радістю :)

Щодо руля то на водосховищах,плавнях і озерах без нього ніяк. Ну не повірю я, що без руля байдень можна вписати в ланцюжок крутих поворотів не втрачаючи при цьому швидкості.

А щодо техніки керування - то тут імхо треба людей вчити на Щуці. Чимось схожа на каяк =)

Аватар користувача
Русич
Кіборг
Повідомлень: 1002
З нами з: 03 квітня 2011, 16:45
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#27 Повідомлення Русич » 10 листопада 2011, 23:44

Як я вже казав - руль для ледарів :) На ворсклі як і всюди у мене руля не було. Так, складніше на швидкій течії по вузькому руслу, але не так вже й напряжно. На озерах і водосховищах не шарю нафіг він потрібен, тільки щоб спростити собі плавання.

Щодо капітана попереду байдарки, то треба себе клонувати і вже стане однаково куди сідати.

Вибачаюсь що розпочав обговорення у цій темі, треба створити окрему тему для водної теорії.
Лучше заслужить почет и не иметь его, нежели иметь его, не заслужив.

Аватар користувача
Кира
Активний користувач
Повідомлень: 563
З нами з: 19 травня 2008, 19:55
Звідки: Твердыня проклятого владыки.
Контактна інформація:

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#28 Повідомлення Кира » 10 листопада 2011, 23:49

Русич писав:На озерах і водосховищах не шарю нафіг він потрібен, тільки щоб спростити собі плавання.
А цього мало? :) :) :)
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!

Аватар користувача
Maidrax
Брат Матроса
Повідомлень: 2557
З нами з: 25 вересня 2010, 15:08

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#29 Повідомлення Maidrax » 10 листопада 2011, 23:53

PT писав: Щодо руля то на водосховищах,плавнях і озерах без нього ніяк. Ну не повірю я, що без руля байдень можна вписати в ланцюжок крутих поворотів не втрачаючи при цьому швидкості.
Ем... А так типу руль не гасить швидкість байдарки? =) Руль - це маленька половинка весла, яка табанить по одному з бортів під дуже малим кутом і при цьому максимально наближена до корми. Якщо табанити звичайним веслом грамотно, а не під прямим чи близьким до нього кутом, при цьому відводити весло поближче до корми, то ефект буде практично той же що від руля, як і втрата швидкості.

Єдина умовна перевага - комбінування повороту руля з дуговими гребками кормового гребця, але як раз такий прийом дає поворот за дуже широким радіусом.
На водному виїзді турклубу влаштуємо аналог слалому на рівній воді з рулями і без.

ПС: На водосховищах і озерах ланцюжки крутих поворотів? З вітрилом - да, руль корисний через зайнятість рук, а на веслах же - знову ж спосіб спростити собі життя за рахунок покладання болта на техніку. Ну і останнє - руль інколи корисний адміралу матрасних сплавів, тому що дозволяє втичити на джпс/карти/пити пивко/іншим чином займати руки/спати/знущатись з матроса, не ставлячи при цьому під загрозу курс байдарки.
Русич писав:Як я вже казав - руль для ледарів :) На ворсклі як і всюди у мене руля не було.
Просто визнай той факт, що через похерку кріплень тобі недоступна така халява =)

Прошу перенести це обговорення в якусь окрему тему типу "теорія водного туризму". І взагалі нелогічною виглядає наявність на форумі розділу "вело" при відсутності розділу "водичка" =)

Аватар користувача
Кира
Активний користувач
Повідомлень: 563
З нами з: 19 травня 2008, 19:55
Звідки: Твердыня проклятого владыки.
Контактна інформація:

Re: Карелія 2012. Байдарки, р. Суна.

#30 Повідомлення Кира » 10 листопада 2011, 23:57

Крім того що рулем просто легше і комфортніше керувати, то в цей момент ти можеш постійно гребсти. А з різними підтабанюваннями та підрулеваням веслом, втрачаєш не лише трошки сил та уваги, а ще і час, бо в цю мить ти не гребеш а підправляєш напрям.
Мы осветили белый снег,
Трупами врагов,
Мы пропели над огнем,
Песни трех ветров.
Восславим Одину хвалу,
Идя морской тропой,
И Тюр погонит наш драккар,
Опять на смертный бой!

Відповісти