Осінній зліт турклубу "Гряда",Київське море, 29-30 вересня

Зльоти минулих років
Повідомлення
Автор
igor_k75
Повідомлень: 1
З нами з: 11 жовтня 2012, 15:34

Re: Осінній зліт турклубу "Гряда",Київське море, 29-30 верес

#76 Повідомлення igor_k75 » 11 жовтня 2012, 15:38

Дякую організаторам за ідею та організацію, а всім іншим учасникам - за чудову компанію.

Ось ще фотки від мене:
http://www.ex.ua/view_storage/930830055410

Аватар користувача
PT
Інформаційний наркоман
Повідомлень: 7628
З нами з: 23 лютого 2007, 20:08
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Re: Осінній зліт турклубу "Гряда",Київське море, 29-30 верес

#77 Повідомлення PT » 11 жовтня 2012, 17:10

Я надрукував грамоти :) Зара поїду в Ашан за подарунками!

dimm
Активний користувач
Повідомлень: 37
З нами з: 18 травня 2010, 22:59

Re: Осінній зліт турклубу "Гряда",Київське море, 29-30 верес

#78 Повідомлення dimm » 15 жовтня 2012, 23:04

Згадав, що хотів написати по досвід плавання під вітрилами на байді при несприятливому вітрі.

Досвід показав, що на байда адекватно керується лише при попутному вірі. Стандартна технологія плавання проти вітру під кутом галсами не спрацьовувала. Максимум що вдавалося, це потроху плисти під 90 градусів до вітру, менше кут майже ніколи не виходив - ніяким кермом, ніяким табаненням з місця капітана.

Пояснення цьому два
Перше - байда немає кіля. Кіль він не тільки проти знесення вітром вбік (до речі байду таки добряче зносило), а й дає більше керованість при маневрі. Вітрило попереду, центр прикладання сили вітру приходиться на першу чистину байди, це це не дає розвернути байду носом в бік вітру. Якби був кіль, рух байди визначався б кермом набагато більше, бо маневр більше визначався б повертанням навколо кіля кермом. Оскільки кіля немає, немає навколо чого повертатися, тобто в принципі момент розвороту є, але прикладання вітру на передню частину байди це не пересилює.

Друге, це зауважила Аня Тестова - на байді не було вантажу. ВІдповідно посадка байди була не такою низькою. Якщо б байда була глибше у воді, більше занурений корпус байди грав би куди більшу роль кіля, відповідно і керованість була б краща.

Висновок - плавати при попутному вітрі або якщо плавати, то з таким вантажем, щоб до борту було сантиметрів 15, не більше

Аватар користувача
Maidrax
Брат Матроса
Повідомлень: 2557
З нами з: 25 вересня 2010, 15:08

Re: Осінній зліт турклубу "Гряда",Київське море, 29-30 верес

#79 Повідомлення Maidrax » 16 жовтня 2012, 08:36

dimm писав: Перше - байда немає кіля. Кіль він не тільки проти знесення вітром вбік (до речі байду таки добряче зносило), а й дає більше керованість при маневрі.
Є така хрєнь як шверці, різновид шверта. От наприклад байда зі шверцями:
Зображення

dimm
Активний користувач
Повідомлень: 37
З нами з: 18 травня 2010, 22:59

Re: Осінній зліт турклубу "Гряда",Київське море, 29-30 верес

#80 Повідомлення dimm » 16 жовтня 2012, 09:34

Варіант!
Кріпити на перекладину, на яку балони кріпляться.
Якщо сильно замн"ячитися, можна зробити можна два таких шверти, по кожному з боків ))
Так звісно набагато краще було б.

Цікаво, що на фото жодних балонів немає.

В принципі, на ЧОрному морі, як би це не здавалося дивним, вони не особливо і працювали -я не пам"ятаю моменів, щоб байда так жорстоко перехилялася, щоб тільки балон рятував від пеервертання. Але по перше вітер був попутний, не боковий, по друге байда була навантажена. А от на Київському морі, я таких моментів нарахую до десятка, коли кільнулися б 100%, якби не балони -вітер був дуже сильний, і маневри (тобто спроба маневрів) при ньому сильно перехилялися байду.

Аватар користувача
Maidrax
Брат Матроса
Повідомлень: 2557
З нами з: 25 вересня 2010, 15:08

Re: Осінній зліт турклубу "Гряда",Київське море, 29-30 верес

#81 Повідомлення Maidrax » 16 жовтня 2012, 09:42

dimm писав: Цікаво, що на фото жодних балонів немає.
Ну на такій байді, як на фотці, чувак без балонів переплив Атлантику =)

dimm
Активний користувач
Повідомлень: 37
З нами з: 18 травня 2010, 22:59

Re: Осінній зліт турклубу "Гряда",Київське море, 29-30 верес

#82 Повідомлення dimm » 16 жовтня 2012, 10:04

на байді?
Що це за байда така, що океанські хвилі витримувала?
без балонів це круто. Але я гадаю за достатнього досвіду керування в складних умовах справді від балонів можна відмовитися)

Аватар користувача
anka
Активний користувач
Повідомлень: 77
З нами з: 14 серпня 2012, 13:14
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Re: Осінній зліт турклубу "Гряда",Київське море, 29-30 верес

#83 Повідомлення anka » 16 жовтня 2012, 20:28

Дим, кроме всего прочего, я скрутила слишком большие баллоны: они нам добавляли парусности.

Аватар користувача
Maidrax
Брат Матроса
Повідомлень: 2557
З нами з: 25 вересня 2010, 15:08

Re: Осінній зліт турклубу "Гряда",Київське море, 29-30 верес

#84 Повідомлення Maidrax » 16 жовтня 2012, 23:36

dimm писав:на байді?
Що це за байда така, що океанські хвилі витримувала?
без балонів це круто. Але я гадаю за достатнього досвіду керування в складних умовах справді від балонів можна відмовитися)
Взагалі на байдах кілька разів перепливали великі відстані в океанах, можеш погуглити. У випадку з атлантикою - це каркасно-надувна байдарка "Нептун" виробництва Польської Народної Республіки, але на подібну конструкцію патенти отримано ще в 20-х роках минулого століття.

Аватар користувача
PT
Інформаційний наркоман
Повідомлень: 7628
З нами з: 23 лютого 2007, 20:08
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Re: Осінній зліт турклубу "Гряда",Київське море, 29-30 верес

#85 Повідомлення PT » 02 листопада 2012, 15:53

dimm писав:Згадав, що хотів написати по досвід плавання під вітрилами на байді при несприятливому вітрі.

Досвід показав, що на байда адекватно керується лише при попутному вірі. Стандартна технологія плавання проти вітру під кутом галсами не спрацьовувала. Максимум що вдавалося, це потроху плисти під 90 градусів до вітру, менше кут майже ніколи не виходив - ніяким кермом, ніяким табаненням з місця капітана.

Пояснення цьому два
Перше - байда немає кіля. Кіль він не тільки проти знесення вітром вбік (до речі байду таки добряче зносило), а й дає більше керованість при маневрі. Вітрило попереду, центр прикладання сили вітру приходиться на першу чистину байди, це це не дає розвернути байду носом в бік вітру. Якби був кіль, рух байди визначався б кермом набагато більше, бо маневр більше визначався б повертанням навколо кіля кермом. Оскільки кіля немає, немає навколо чого повертатися, тобто в принципі момент розвороту є, але прикладання вітру на передню частину байди це не пересилює.

Друге, це зауважила Аня Тестова - на байді не було вантажу. ВІдповідно посадка байди була не такою низькою. Якщо б байда була глибше у воді, більше занурений корпус байди грав би куди більшу роль кіля, відповідно і керованість була б краща.

Висновок - плавати при попутному вітрі або якщо плавати, то з таким вантажем, щоб до борту було сантиметрів 15, не більше
1. Ясна річ, без шверців байдень не буде галсувати,занадто сильно її зносить
2. При боковому байда теж шикарно йде, головне правильно балансувати тілом
3. Треба нормально засвоїти техніку повороту на байді,правильно перекидати вітрило. Наприклад у нас на Сиваші один з екіпажів забив болт тренувати зміну галсу, і тому при сильному вітрі невчасно перевівши вітрило вони зламали щоглу

Відповісти